Pharmium Apotheken weet dat SPITS de apotheek begrijpt en met ze meedenkt wanneer ze tegen uitdagingen aanlopen.
In drie apotheken in Drachten en een apotheek in Gorredijk worden onder de naam Pharmium patiënten bediend. Pharmium vindt het daarbij belangrijk dat er tijd en ruimte is voor persoonlijk en betrokken zorg. Naast de apotheken heeft Pharmium een logistiek centrum in Drachten waar recepten en bestellingen worden klaargemaakt. Bij dit centrum kunnen patiënten bovendien via een drive-in de aangevraagde recepten ophalen.
Enkele jaren na de oprichting van Pharmium zijn ze met SPITS een intensieve samenwerking aangegaan. “Ik zie onze samenwerking als een tandem. Samen met SPITS maken we de MediRol en brengen we deze bij de patiënt” zegt Yashmin de Jong, apotheker bij Pharmium.
Pharmium waardeert vooral de aanwezige kwaliteitsmedewerkers, apothekers en accountmanagers binnen SPITS. “Zij begrijpen de apotheek en denken mee waar nodig. Als er iets in de markt verandert krijgen we daar op tijd bericht van. Wanneer ik vragen heb kan ik altijd met Roger of Winanda (accountmanagers) contact opnemen om te sparren. Dit vind ik heel fijn, de lijntjes zijn kort.”
Daarnaast is de actieve communicatie rondom de feestdagen belangrijk voor Pharmium. “SPITS begrijpt dat de feestdagen een uitdaging zijn voor de apotheken. Doordat SPITS tijdig mailt en schema’s deelt, kunnen we onze feestdagenplanning goed laten verlopen. Zo hebben patiënten altijd de benodigde medicijnen in huis.”
Het uitgebreide assortiment, waarbij een groot aantal halve tabletten is opgenomen, is volgens Pharmium Apotheken een goede reden om de MediRol bij SPITS te bestellen. “SPITS heeft een breed assortiment en daardoor kunnen we onze cliënten een zo volledig mogelijke MediRol aanbieden passend bij de therapie van de cliënt. Doordat we live inzicht hebben in het assortiment, komt het bijna niet voor dat we een patiënt een medicijn voorschrijven dat niet op voorraad is.
Mocht het wel eens voorkomen dat een medicatie niet op voorraad is, dan worden we daar actief over geïnformeerd. We krijgen een lijst van patiënten voor wie dit voorraadprobleem van toepassing is en er wordt, waar mogelijk, een alternatief aangeboden. Dit laat zien dat SPITS feeling heeft met de patiënt. SPITS begrijpt de apotheek en denkt mee op een actieve manier.”